11.9.2015

6 kauneussyntiäni

Ovatko kauneusbloggaajat todella muita parempia huolehtimaan niin ulkonäöstään kuin kosmetiikastaan? Ovatko he toinen käsi ihonhoito-oppaalla ja toinen käsi sydämellä vannomassa pitävänsä meikkisiveltimet aina puhtaina ja käyttövalmiina?
Ei nyt kuiteskaan, koska kauneusbloggaajat itsekään eivät ole täydellisiä. Tai no minä en nyt ainaskaan, sillä tunnustan nyt teille ne omat syntini:

1. Kulma- ja huulikynät ovat aina tylsiä.

Koska se 5-10 sekunnin teroittaminen on vain jotenkin niin vaivalloista ja aikaa vievää...! Ja joo, käytän niitä vaikka ne olisivat tylsiä ja teroitan vasta sitten, kun on aivan pakko... eli siinä vaiheessa kun värin lisääminen aiheuttaa mustelmia.

2. Siveltimien pesun laiminlyönti.

Tässä olen hieman enemmän skarpannut, mutta silti voisin pestä ne vähän useammin... Etenkin kabukisiveltimen, joka on eniten käytössä.

3. Hamstraus

Kun se vain on niin vaikea tajuta, ettei tarvitsisi enempää vaikkapa huulipunia tai suihkugeelejä, joita haalii aina alennuksista. Joten ei siis ole kovin suuri ihme, että osa meikeistä kerkeää pilaantumaan ennen kuin ne on kerennyt käyttämään loppuun asti. Tässä on siis paljon parannettavaa, jotta holtittomasta kulutuksesta pääsisi eroon!
(Ei ihme, että lemmikkinä on juuri hamsteri..)



4. Epäsiistit kynnet.

Huomaan aina kynsilakkojen kulumisen siinä vaiheessa, kun ne ovat kerenneet olla jo pari päivää törkeän näköisenä - eli siinä vaiheessa kun muut ovat kauhistelleet varmaan kahvipödässä asti selkäni takana kynsieni törkyisyyttä. Siinä missä joku toinen pureskelee kynsiään, niin minä taas revin lakkoja kynsistä aina telkkaria katsoessa (ja se taas ärsyttää aina poikakaveria). Ei ihme että kynnet eivät ole ne kauneimmat ja vahvimmat minulla...!

5. Hiusten leikkuun laiminlyönti.

Uutena vuotena lupasin skarpata paremmin tämän asian suhteen! Mutta ehkä olisi silti pitänyt vielä aiemmin käydä kampaajalla leikkauttamassa kuivia latvoja pois. Tänä vuonna olen kyllä skarpannut asian suhteen jo enemmän!
Ja ei, en vieläkään ole löytänyt luottokampaajaa jonka luokse aina mennä...

6. Epäsiistit kulmakarvat.


Kyllä minä niitä nypin, mutten ehkä tarpeeksi usein. Minä varmaan olen se joka saa jotkut näkemään punaista huolimattoman näköisistä kulmakarvoistani.



* * *
Mitkä ovat sinun kauneussyntisi?

8 kommenttia

  1. Jep, se meikkikynien teroittaminen on kyllä aikas vaikeaa puuhaa mullekin. Aina ne kynät tuntuu olevan tylsiä eikä niitä silti jaksa teroittaa :D Mä myös hamstraan ihan hulluna kaikkea, jos halvalla saa, vaikka ei todellakaan olisi tarvetta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se teroittaminen on vaivalloista, tälläkin hetkellä kulmakynät ovat jääkaapissa odottamassa teroittamista...Tai siis ovat jo monta päivää sitä odotelleet siellä :'D

      Poista
  2. Olen ylpeä siitä, että olen nykyään paljon ahkerampi pesemään siveltimiä :D. Kerran kahdessa viikossa pesen, no silti se kuulostaa aika vähältä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahkerammin silti kuin minä...! :D apua pakko petrata!

      Poista
  3. Tuo siveltimien pesu... Okei, yritän pestä kaikkia voidemaisten tuotteiden siveltimiä kerran pari viikossa, mutta puuteristen tuotteiden siveltimiä oon tosi laiska pesemään. Ja se beautyblender. En tosiaan pese sitä heti käytön jälkeen, vaan vasta sitten kun sitä seuraavan kerran tarvitsen. Toisaalta olen niin laiska, etten yleensä jaksa bb:tä kastella ja pestä, vaan lisään meikkipohjan muilla välineillä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en välttämättä halua edes muistaa kuinka vähän teininä muistin pestä jotain meikkisientä... :'D ehkä ihan hyvä etten omista beautyblenderiä tai juuri käytä nestemäisiä tuotteita :D

      Poista
  4. Mä samaistun kyllä aika moneen kohtaan :'D... Kuten esimerkiksi tohon siveltimien pesuun, epäsiisteihin kynsiin sekä hamstraukseen :D Hauska postausidea! :)
    fashionsituation.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee en olekaan ainoa epäsiisteillä kynsillä! :'D
      Kiva kuulla että tykkäät! :)

      Poista