31.7.2016

Lomailua & Ajatuksia

Vaihteeksi voisi pitkästä aikaa ja lyhyesti kertoa siitä, että mitä kaikkea tänne suuntaan on oikein kuulunut ja vähän vastapainoa kosmetiikasta höpöttämiselle!


Kesälomalla (siis mitä, mulla oli kesäloma!) käväisin Tšekeissä Prahassa, jonne olin jonkin aikaa haaveillut pääseväni käymään sillä kaikki olivat kehuneet kaupunkia kovasti. Ja kaunishan se oli, ei sitä käy kieltäminen. Kaikkea ei edes kerennyt näkemään itse kaupungista, mutta ainakin pääsin käväisemään Kutná Horassa Sedlecin luukirkossa, Terezinissä keskitysleirillä ja itse Prahan eläintarhassa.


Ja ai niin, Prahassahan olisi ollut Sephora ja arvatkaa vain kävinkö siellä? No en, vaikka kävelin monta kertaa sen ohi! Ainoa asia jonka ostin Prahasta itselleni oli Manufakturan olutsuihkugeeli, jonka senkin ostin lentokentältä. Myönnän että vähän harmittaa kun en päässyt Sephorassa käymään (kun olisi vielä ollut alennusmyynnitkin prkl...), mutta aika meni itse kaupungissa kiertelyyn kuin shoppailuun.

Kyllä minä vielä joku päivä pääsen jossain Sephorassa käymään!



Ainoat festarit joissa olen käynyt koko kesänä, on ollut täällä Jyväskylän satamassa olleet Olutsatama -festivaalit. Tietysti pyörin myös Suomipoppien ulkopuolella, vaikka kaverini oli pyytänyt itse festareille mukaan. Mutta kuinka ollakaan että töiden vuoksi en ihan voinut mennä, sillä en olisi kerennyt nähdä kuin muutaman esiintyjän (ja olisi ollut sen vuoksi hölmöä maksaa lipusta...).
Yleensä olen pyrkinyt käymään kesällä edes yksillä musiikkifestareilla, mutta tänä kesänä se ei ole ihan onnistunut. Provinssirock olisi kiinnostanut, mutta silloin olin Prahassa (plus Bring me the Horizon oli perunut keikkansa, joten se ei enää haitannut niin paljoa) ja Qstock olisi myös ollut Prodigyn takia, mutta sekin suunnitelma meni mönkään.

Onhan kesää vielä hetki jäljellä, joten katsotaan miten käy.


Vaikka olen pyrkinyt nauttimaan kesästä, niin ei se silti ole ollut vain yhtä rentoutumista ja auringosta nauttimista. Parisuhteen päättyminen pari kuukautta sitten on vienyt omat voimansa ja muutenkin olen miettinyt viime aikoina jopa liikaa tulevaisuutta. Oikeastaan jo toivon että kesä päättyisi ja syksy saapuisi pian. Syksyhän on lempi vuodenaikani, mutta muutenkin tuntuu että silloin arki luistaa paremmin ja ei tarvitsisi potea huonoa omatuntoa siitä, ettei jaksakaan aurinkoisena päivänä mennä ulos muiden ihmisten ilmoille, sillä koen kesän jo eräänlaisena suorittamisena. Pitäisi koko ajan olla menossa johonkin, joko terassille tai mökille tai tapahtumiin ja jos ei mene, niin sitten ei ole viettänyt koko kesää. Plus elokuussa olisi tarkoitus palata takaisin treeneihin, joka tekisi hyvää niin fyysiselle kuin henkiselle hyvinvoinnille ja tasapainottaisi arkea.

Olisi mukavaa jos pystyisi nauttia vain olostaan, mutta totta puhuen se on jäänyt itsellä vähemmälle. Olen oppinut kuluvan kesän aikana uusia asioita itsestäni, niin huonoja kuin hyviä asioita, joiden toivon vievän itseäni eteenpäin ja saamaan päätöksiä aikaan siitä, että mitä minä haluan elämältäni. Tällä hetkellä olo on lähinnä vain täynnä epävarmuutta ja eräänlaista turvattomuutta, sillä en uskalla vain mennä pää pystyssä eteenpäin vaan epäröin liikaa. En oikeastaan osaa selittää tuntemuksiani, mutta ehkä se jo kertoo hyvin, kuinka ristiriitainen oloni on ollut viime aikoina.

Onneksi aivot saa aina narikkaan höpöttelemällä täällä pinnallisempiakin asioita ja pakko sanoa, että tänäkin viikonloppuna meikkaaminen tuntui oikein mieltä piristävältä. Olen ollut melko resupekan näköinen suurimman osan kesästä, kun on laittanut vain hiukset ponnarille ja hieman sipaissut puuteria, mutta kun oikein sai laittaa itseään illanviettoa varten, niin kyllä se vain piristi!

_______

Nautitaan vielä hetki auringosta!

4 kommenttia

  1. Mä kävin Prahassa Sephorassa, mutta koska mulla ei ollut mitään ideaa mitää ostaa, niin käynti oli vain pikainen pyörähdys :)

    VastaaPoista
  2. Tsemppiä elämäntilanteeseen, anna itsellesi aikaa tottua muutoksiin. Praha on minustakin oikein kiva kaupunki, itse eksyin silloin jopa Sephoraan asti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!

      Haha, olisipa itsekin eksynyt sinne sisälle asti eikä vain kävellyt ohi. :')

      Poista