17.10.2016

PeepO ja 3 muuta!

Siitä on reippaasti aikaa kun viimeksi olen hankkinut jotain Lily Lololta - suunnilleen silloin kun tuotteet olivat niissä vanhoissa valkokantisissa purkeissa, joissa merkin logo oli kiekuroisin kaunokirjaimin. Nyt ajattelin taas antaa tilaisuuden tälle tutulle merkille, joka oli muuten ensimmäisiä mineraalikosmetiikan merkkejä jota käytin (ellei jopa se ihan ensimmäinen!).

Olin nimittäin kovasti korjausvärin tarpeen ja koska ilmaisten poskulujen tarjouksessa säästää ihan mukavasti (jos puhutaan Lily Lolon omilta sivuilta tilaamisesta), niin yksi korjausväri lähti tilaukseen: pirtsakan keltainen PeepO, joka on keltainen mineraalikorjausväri tummille silmänalusille.


PeepO hoitaa ihan hyvin tehtävänsä. Sitä levitetään ennen mineraalimeikkipohjan levitystä, jolloin pieninkin keltainen häivähdys jää meikkipohjan alle piiloon. Se taittaaa ihan hyvin silmien tummuutta ja kerrostamalla voi säädellä sen peittoastetta - mutta silloin kannattaa olla varovainen, ettei lopputulos ole liian keltainen ja siten kuulla meikkipohjan alta. Itsellä on meinannut käydä niin muutaman kerran, kun tuotetta onkin tullut vahingossa liikaa silmien alle.

Koska siitä on ihan hirmuisesti aikaa kun viimeksi olen käyttänyt Lily Lolon meikkipohjaa, niin valitsin taas muutamat testikoot testattavaksi. Lily Lolon testikoot tulevat kätevästi pikkuisissa purnukoissa, joista riittää useampaan käyttökertaan eivätkä ne sotke niin paljoa kuin esim. Everyday Mineralsin repäisypussit.
 Aiemmin olin aina käyttänyt sävyä Warm Peach, mutta myöhemmin aloin tajuamaan että se saattoi olla pikkaisen liian lämmin iholleni. Muutenkin lähes kaikki meikkipohjat - kirjoitin ensin muuten meikkipojat - joita iholleni on valittu ovat olleet neutraalien sävyjen edustajia.

Niinpä valitsin sävyistä testattavaksi sävyt China doll (erittäin vaalea neutraali), Blondie (vaalea neutraali) ja Barely Buff (vaalea/keskivaalea neutraali).


Omaan silmään Blondie näyttäisi olevan sopivin tästä kolmikosta, sillä Barely Buff on liian tumma ja China Doll puolestaan liian vaalea. Toisinaan China Dollkin on mennyt ihan hyvin meikkipohjana ilman että näyttäisi kalkkilaivan kapteenilta. Parastahan mineraalipohjissa on, että sen hieman vääränkin sävyisen voi onnistua häivyttämään kasvoille ilman, että ero olisi kovin huomattava.

Lily Lolon meikkipohjassa ei oikeastaan ole mitään vikaa; iho näyttää hyvin luonnolliselta ja puuteri sulautuu hyvin iholle, mutta itse vain olen mieltynyt enemmän Everyday Mineralsiin.

Lopuksi vielä sävyvertailu Blondiesta suosikkimeikkipohjani kanssa:


_________

Mikä on  teidän suosikkituotteenne Lily Lololta?

6 kommenttia

  1. Kiva tutkia swatcheja muualtakin kuin käsivarresta. Sävyerot tulee selvästi esille:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :) Itse koen meikkipohjissa kasvojen ja kaulan alueen swatchit paremmiksi kuin käsivarren, vaikka se kuvaaminen on ehkä vähän helpompaa/nopeampaa siitä kädestä kuin omasta kaulasta... :D

      Poista
  2. Oho, onpas vaalea tuo China Doll! Mä en tiedä miksi, mutta mun naamalla mineraalimeikki näyttää ihan kamalalta :( Se tasoittaa kyllä ihon sävyä eikä rasvoitu ällöttäväksi liejuksi, mutta jostain syystä se näyttää lähinnä oudolta mun nenän alueella, missä on mustapäitä. Normaalistihan mä yritän meikillä piilottaa mustapäivä ja ihohuokosia, mutta mineraalipohja mulla vaan korostaa niitä. En tosin ole testannut kuin yhtä mineraalimeikkipohjaa Bare Mineralsilta, ehkä pitäisi testata jotain muuta merkkiä. Lily Lololta en montaa tuotetta ole käyttänyt, mutta mineraaliposkipuna on todella ihana! Mulla on siitä sävy Clementine, joka oli kovassa käytössä kesällä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo omalle iholle se oli yllättävän vaalea. :D Mutta kasvoille levitttynä se ei näytä ihan noin radikaalisesti vaalealta, että sulautuu ihan hyvin. Mutta on se ehkä silti vähän liian vaalea... :D
      Mineraalimeikkipohjissa on kyllä vähän myös se, ettei se peitä ihoa täydellisesti tai se vaatii ehkä vähän enemmän työstämistä kuin perusmeikkipohja, jolla ihon tasoitus ja virheiden peitto onnistuu ehkä vaivattovammin. Toisaalta kaikille ei vain sovi mineraalimeikkipohja, ihan kuten itselle ei sovi se tavallinen marketista löytyvä kun iho on niin epäpuhdas, että se vain tukkiutuu lisää ja muuttuu jo parin tunnin päästä rumaksi vaikka kuinka kiinnittäisi irtopuuterilla. :) Mineraalimeikkipohja lievitti itsellä iho-ongelmia, vaikkei sekään nyt ollut ratkaisu niihin mutta ainakin ne vähentyivät.

      Itse en ihastunut Bare Mineralsiin, näin omasta mielestäni Everyday Minerals ja Lily Lolo ovat parempia. Mutta nämäkin mieipiteet ovat niin käyttäjästä kiinni, jollekin taas se Bare Minerals sopii paremmin. :)

      Multakin löytyi Clementine ennen ja se oli nätti sävy, etenkin kesällä! :)

      Poista
  3. Kiitos hyvästä swatchista, päädyin tänne googlaamalla kun LL Barely Buff on mulle hintsusti liian tumma talveksi, joten taidan päätyä tuohon Blondieen.

    Tykkään eniten Lily Lolosta kun se peittää parhaiten ja pitää mattana ja on riittävän "karkeaa". Päälle laitan viimeistelypuuteria (LL matta).
    Olen kokeillut myös EDM:ää (mun talvisävy ois 3N) joka ei peitä tarpeeksi mun makuun ja on aavistuksen liian hienojakoista jolloin takertuu ikävästi nenän mustapääreikiin. Ei myöskään ole riittävän matta mun kiiltomatokasvoille. Viimeisin kokeilu on Flow (sävy Peach vastaa nätisti LL Barely Buffia) joka on mun makuun parempi kuin EDM mutta vähän huonompi kuin LL.
    Tarvitsen nykyään näköjään kolmea eri sävyä vuodessa entisen kahden sijaan ja olen liian laiska sekoittelemaan itse tummasta ja vaaleasta ns keskisävyä välikaudelle. Keväällä ulkomaanreissun jälkeen LL In The Buff, sitten rusketuksen lähdettyä kesäsävyksi Barely Buff ja talveksi asteen vaaleampi.

    LL peittareitakin kokeilin joskus mutta en tykännyt, pintakuivalle sy-iholle kökkööntyi jotenkin tyhmästi. :/

    -KristiinaS

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos swatcheista oli hyötyä! ☺️ Mukava myös huomata että vähän vanhemmatkin postaukset ovat vielä hyödyksi 😄

      Kiva myös kuulla omat kokemuksesi meikkipohjista!

      LL peiteaine on kyllä itsellä jäänyt vähälle käytölle kun siinäkin olen EDM:ään tykästynyt enemmän. 😅

      Poista